maandag 9 september 2013

Lekker zo'n framboosje...

maar dan liefst zonder mee-eters...



2 opmerkingen:

  1. Ik heb nog geen mieren op de frambozen gezien; wel veel wantsen. Ik heb ook al eens een framboos met wesp geplukt, daarom pluk ik eerst en eet ik daarna (dan kan ik even controleren). Ik hoop dat die mieren slechts enkele frambozen opeten, of zitten ze op alle vruchten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, gelukkig niet op alle vruchten. Van die stinkwantsen hebben we ook. Vroeger had ik geen idee hoe het kwam dat sommige smakelijk uitziende frambozen zo'n slechte smaak hadden. Nu dus wel: geen medelijden met de stinkerds.
    Dit jaar hadden we niet veel last van wespen, buiten af en toe een eenzaat op de pruimen. Maar vorige jaren was het ook uitkijken geblazen bij het fruitplukken in wespentijd.

    BeantwoordenVerwijderen